بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی

بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی

ترکیب رنگ ‌ها بر روی تابلوهای مغازه‌ ها می ‌تواند به طور مستقیم بر جذب مشتریان تأثیر بگذارد . انتخاب رنگ ‌های مناسب می‌تواند حس‌ های متفاوتی را به مخاطبان منتقل کند. زیرا این تابلوها نقش مهمی در تبلیغات و جذب مشتریان ایفا می ‌کنند و توانایی دارند در ذهن مشتریان به یاد ماندنی باشند. انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه امری حیاتی است.

بیشتر بخوانید: ساخت تابلو و لوگو دیواری

اصلی ترین رنگ ها

رنگ‌ های آبی ، قرمز و زرد به عنوان رنگ ‌های اصلی شناخته می ‌شوند و خود به طور مستقیم از هیچ رنگ دیگری به وجود نمی ‌آیند ؛ اما این رنگ‌ ها توانایی دارند تاثیرگذاری بر رنگ‌ های دیگر را نیز داشته باشند.

 

تاثیر گذاری رنگ ها

تاثیرگذاری رنگ ‌ها در انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه یک امر بسیار مهم و حائز اهمیت است. در حقیقت ، این موضوع از اولین و مهم ‌ترین نکاتی است که در طراحی تابلوها باید به آن توجه کنیم. رنگ‌ ها توانایی دارند حس‌ ها و احساسات مختلفی را به مخاطبان منتقل کنند و جذب آن ‌ها را به خود جلب کنند.

عوامل اساسی در انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی مغازه

تصمیم گیری شامل چه چیز هایی میشود

تصمیم ‌گیری در خصوص بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه نیازمند درنظر گرفتن فاکتورهای متعددی است . این فاکتورها شامل محصول یا خدمات ارائه شده ، جمعیت هدف ، محیط اطراف ، ارتباط با برند و شناسایی تجاری مغازه به این ترتیب ، تصمیم ‌گیری برای انتخاب بهترین رنگ تابلوی تبلیغاتی مغازه به یک فرآیند استراتژیک تبدیل می ‌شود.

 

از طرفی ، اگر شما به ایده ‌ای خاص برای انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی مغازه نیاز دارید ، مجموعه ‌ای که در زمینه ساخت تابلوهای مغازه فعالیت دارد ، می‌تواند به شما مشاوره رایگان ارائه دهد . این مشاوره شامل ارائه نمونه‌ های کارها و پیشنهاد بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی  مغازه ‌تان خواهد بود. با توجه به این پیشنهادات ، می‌توانید تصمیم بهتری برای انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه‌ تان بگیرید.

انتخاب اصولی

اهمیت این انتخاب در جذب مشتریان بسیار بالاست. اگر توجه کافی به این موضوع نشود ، ممکن است تاثیر معکوسی بر روی جذب مشتریان داشته باشد . برای جلب توجه و جذب مشتریان بهتر است با دقت و اصولی به انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه تان‌ بپردازید تا همراه با افزایش مشتریان ، درآمد و موفقیت خود را افزایش دهید.

عوامل اساسی در انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی مغازه

بیشتر بخوانید: ساخت لوح تقدیر

تعیین نوع کسب و کار

انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه ‌تان مستلزم توجه به نوع فعالیت تجاری شما است. به عبارت دیگر، انتخاب رنگ تابلو باید با محصول یا خدماتی که ارائه می ‌دهید هماهنگی داشته باشد.

 

به عنوان مثال، یک فروشگاه طلا می‌تواند از رنگ‌ های قرمز و صورتی برای تابلوی خود استفاده نکند . این رنگ ‌ها با مفهوم طلا همخوانی ندارند. در اینجا مناسب ‌تر است تا از رنگ طلایی یا ترکیبی از دو رنگ که با طلایی هماهنگی دارند ، برای ساخت تابلوی مغازه استفاده شود.

 

استفاده از تضاد رنگی (کنتراست رنگ)

در تابلوهایی که از دو طرح یا المان استفاده می‌کنند ، استفاده از رنگ‌ های متضاد و مخالف می‌تواند به زیبایی و جلب توجه مشتریان کمک کند . در تابلوهایی که زمینه آن‌ ها تیره است ، طراحی حروف با رنگ سفید تبدیل به انتخابی مناسب می‌ شود.

در تابلوهایی با زمینه روشن ، استفاده از رنگ ‌های تیره مانند آبی تیره ، سیاه، قرمز یا خاکستری برای طراحی یا نوشتن حروف مناسب خواهد بود.

در تابلوهای با زمینه زرد، انتخاب رنگ ‌هایی همچون قرمز، آب تیره و سیاه به عنوان رنگ حروف ، گزینه‌ های مناسبی هستند . برای تابلوهایی که زمینه آن‌ها قرمز است ، انتخاب رنگ حروف به صورت سفید یا زرد ، گزینه‌ ای مناسب و جذاب محسوب می ‌شود.

 

رنگ زمینه تابلو مغازه

بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی  مغازه یک عامل بسیار حائز اهمیت است که به طور مستقیم در جذب مشتریان تأثیر دارد. رنگ‌ هایی مانند قهوه ‌ای ، خاکستری ، جیگری ، شکلاتی و بژ که به عنوان رنگ ‌های خنثی شناخته می ‌شوند ، اگر به عنوان زمینه تابلو استفاده شوند.

 

ایجاد تاثیر بیشتر

برای ایجاد تأثیر بیشتر و جلب توجه بهتر باید از رنگ‌ های اصلی استفاده کرد. اگر روی رنگ‌ های خنثی از رنگ ‌های اصلی و جذاب استفاده نشود ، تابلو به ظاهر کسل ‌کننده و فاقد جذابیت خواهد بود.

این موضوع باعث می ‌شود که توجه به این نوع تابلوها کاهش یابد . اگرچه رنگ‌ های خنثی در نگاه اول زیبا و آرامش‌ بخش به نظر می ‌رسند ، اما در مدت طولانی ممکن است خستگی و بی ‌توجهی به دنبال داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ساخت استند و لوگو رومیزی

رنگ های مکمل

استفاده از رنگ ‌های تکمیلی و مکمل می ‌تواند در افزایش فروش و جلب مشتریان تأثیرگذار باشد. برای ترکیب و استفاده از رنگ ‌های تکمیلی ، نیازمند دقت و بررسی دقیقی است تا طیف جذابی از رنگ ‌ها به وجود آید.

به عنوان مثال ، رنگ‌ های نارنجی و زرد به عنوان رنگ ‌های جذب ‌کننده و تکمیلی معروف ‌اند . برخی افراد به عنوان بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه و فروشگاه ، رنگ ‌های تکمیلی را انتخاب می ‌کنند.

 

 بهترین رنگ

انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. هرگز نمی ‌توان تصریح کرد که به طور قطعی رنگ قرمز مؤثر است یا نه . نکات حیاتی مانند رعایت تضاد رنگی ، استفاده مناسب از نورپردازی ، در نظر گرفتن نوع مخاطبان و … دارای اهمیت بسیاری هستند . در اینجا ، ما قصد داریم به نکات حیاتی در انتخاب بهترین رنگ برای انواع تابلوهای مغازه اشاره نماییم.

کدام رنگ جذب بیشتری دارد؟

انتخاب بهترین رنگ برای جذب مشتریان بستگی به نوع مغازه و محصولات شما دارد . به عنوان مثال ، فروشندگان فست ‌فود اغلب از رنگ قرمز برای تابلوی مغازه ‌شان استفاده می‌کنند ، در حالی که فروشندگان لباس اغلب از رنگ زرد استفاده می‌کنند. انتخاب رنگ مناسب باید با توجه به نوع بازار کاری شما انجام شود و برای انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی ، این نکته را به خاطر داشته باشید.

 

نورپردازی در تابلو

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در جذب مشتریان ، نحوه نورپردازی تابلوها است . لامپ ‌های هالوژن و LED با رنگ ‌های متنوع در بازار موجودند و استفاده از این لامپ ‌ها می ‌تواند جذابیت تابلو را افزایش دهد . نورپردازی مناسب می‌ تواند تاثیر طولانی‌ مدتی در ذهن مشتریان داشته باشد.

 

شناخت سلیقه مشتری

با شناخت نوع کسب و کار خود و سلیقه مشتریان ، می‌توانید از انتخاب‌ های مناسب برای تابلو استفاده کنید و از اثر منفی آن جلوگیری کنید. به عنوان مثال ، اگر کسب و کار شما با کودکان مرتبط است ، استفاده از رنگ‌ های تیره ممکن است جذابیتی نداشته باشد و در این صورت ، از رنگ‌های کودکانه و شاد استفاده کنید که میتواند یکی از بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی مغازه شما باشد.

بیشتر بخوانید: سفارش ساعت دیواری

تاثیر شرایط آب و هوا و محل نصب

توجه به شرایط آب و هوا و مکان نصب تابلو نیز در انتخاب بهترین رنگ برای تابلو مغازه بسیار مهم است. در مناطق گرمسیری، انتخاب تابلو با ماندگاری بالا و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی گرم و خشک مهم است تا رنگ تابلو در مدت زمان طولانی تغییر نکند.

 

جنس و قیمت تابلو تبلیغاتی

قیمت تابلو مغازه بر اساس عوامل مختلفی مانند جنس ، اندازه و سایز، نصب ، رنگ و… تعیین می ‌شود. تابلوهای ساخته شده از موادی مانند چوب ترموود ، تیتانیوم و استیل به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری طولانی معمولاً قیمت بالایی دارند . این نوع تابلوها به خصوص در صرافی‌ ها و طلافروشی‌ ها استفاده می ‌شوند و به علاوه از ماندگاری بالا ، تاثیر خاصی در جذب مشتریان دارند.

 

نکات مهم در نصب تابلو مغازه

علاوه بر طراحی و رنگ ‌آمیزی ، مکان نصب تابلو نیز اهمیت دارد . تابلو مغازه باید با دقت در بالای ورودی مغازه قرار گیرد تا مشتریان حتی در فاصله دور هم به راحتی مغازه را شناسایی کنند.

اگر تابلو مغازه کج شده یا به سمت چپ یا راست منتقل شود ، مشتریان ممکن است به مشکل برخوردار شوند و این می ‌تواند باعث کاهش تعداد مشتریان شما شود.

 

تاثیر مختلف رنگ‌ها در تابلوی  تبلیغاتی

تاثیر مختلف رنگ‌ها در تابلوی  تبلیغاتیرنگ آبی تیره

رنگ آبی به دلیل تاثیر مثبتی که بر ذهن مخاطبان دارد ، به عنوان یک رنگ نجیب شناخته می ‌شود . این رنگ در بسیاری از تابلوها به عنوان جذاب و جوان ‌پسند مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

تاثیر رنگ سبز در تبلیغات

رنگ سبز به عنوان بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی  مغازه‌ هایی همچون فروشگاه‌ های لوازم بهداشتی و محصولات ارگانیک معرفی می ‌شود.برند های معروفی در زمینه محصولات بهداشتی از این رنگ در تابلوهای مغازه‌ خود استفاده می ‌کنند و این انتخاب به آنها کمک کرده‌ است تا در جذب مشتریان خود موفق ‌تر عمل کنند.

 

رنگ زرد و سیاه

این دو رنگ به عنوان دو رنگ هوشمندانه و خلاقانه شناخته می ‌شوند. به دلیل این ‌که این دو رنگ متضاد هستند ، می ‌توانند تاثیر بسیاری در جذب مخاطبان و مشتریان داشته باشند و یکی بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی شما باشد.

 

تحقیقات نشان می ‌دهد که رنگ سیاه نمایانگر درون ‌گرایی و رنگ زرد نشانه توجه و گرمایی است. بنابراین ، ترکیب این دو رنگ در تبلیغات محیطی می ‌تواند به جذب مشتریان به شدت کمک کند.

بیشتر بخوانید: ساخت نشان و سینه پلاک

تاثیر رنگ قرمز و سبز

در تابلوهایی که محصولات مواد غذایی و طبیعی به فروش می‌رسانند ، رنگ‌ های قرمز و سبز به طور متداول به کار گرفته می‌شوند. این دو رنگ به عنوان دو عامل مؤثر در ایجاد هیجان و تحریک عواطف شناخته می ‌شوند ، بنابراین در تبلیغات فروشگاه‌ های مواد غذایی ، استفاده از این دو رنگ بسیار مؤثر است.

 

رنگ قرمز

رنگ قرمز به عنوان پس ‌زمینه بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی  رستوران‌ ها انتخاب می‌ شود . این رنگ دارای ارتباط عمیق با ذهن مخاطبان است.

جمع‌ بندی

 

از آنجا که رنگ ‌ها می‌ توانند به طور مستقیم بر روان‌ شناسی مخاطبان تأثیر بگذارند ، انتخاب مناسب و دقیق رنگ ‌ها می‌ تواند به طراحی جذاب تابلو کمک کند. بنابراین ، انتخاب بهترین رنگ برای تابلوی تبلیغاتی  مغازه از اهمیت بالایی برخوردار است. در سفارش تابلو، حتماً به فاکتورهای مهم این انتخاب توجه کنید. همچنین، برای دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: ساخت تندیس

نظر خود را بگذارید